کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9168 | مشاهده و دانلود: 738272362 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/15 | اعضاء: 316482 | نظرات: 37897
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم گرامی باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

در اینجا از سوزاندن اسکناس برای تولید برق استفاده می‌کنند!

اصطلاح کنایه‌آمیز “سوزاندن پول” معمولا درمواقعی مورداستفاده قرار می‌گیرد که شخصی بیش‌از اندازه پولدار است که دیگر هزینه‌کردن مبلغ‌های زیاد برایش اهمیتی ندارد. اما در این مطلب شما را با منطقه‌ای از جهان آشنا خواهیم‌کرد که به معنای واقعی کلمه، اسکناس پول را می‌سوزانند! آن‌هم برای تولید انرژی و برق!


China_money_burn

به گزارش سافت گذر به نقل ازفارنت؛ در کشور چین معمولا وقتی اسکناس‌ها بیش از اندازه کهنه یا آسیب‌دیده می‌گردند، به حالتی که دیگر قابل استفاده در معاملات نباشند، به بانک مرکزی چین یا همان PBoC فرستاده می‌شوند تا فرآیند بازیافت و تولید دوباره کاغذ و پول از آن‌ها انجام پذیرد. این میزان اسکناس از رده‌خارج بیشتر از آن مقداری که فکر می‌کنید ایجاد می‌شود و بانک مرکزی چین برای اینکه از پس همه‌ی آنها بربیاید، دسته‌دسته به شرکت‌های زیرمجموعه‌اش ارسال می‌کند تا به پروسه‌ی بازیافت سرعت ببخشند.

یکی از این شرکت‌های زیرمجموعه در منطقه Luoyang City واقع شده‌است که ظاهرا آنجا از سوزاندن اسکناس‌های کهنه برای تولید انرژی استفاده می‌شود چرا که این روش آلاینده و ضرر مالی کمتری نسبت به سوزاندن زغال‌سنگ دارد! با سوزاندن ۱ تُن اسکناس، ۶۶۰ کیلووات برق تولید می‌شود که مقرون‌به‌صرفه‌تر و کارآمدتر از روش‌های دیگر تولیدبرق به نظر می‌رسد.

اگر دقیق‌تر بخواهیم بگوییم، در این منطقه از چین سالانه اسکناس فرسوده کافی برای تولید ۱.۳۲ میلیون کیلووات‌ساعت برق در دسترس قرار می‌گیرد که به‌معنی ذخیره ۴هزار تن زغال‌سنگ درسال است.

بدین ترتیب بعید به‌نظر می‌رسد که دولت چین یا بانک مرکزی‌اش با این مسئله سوزاندن پول‌های واقعی مشکلی داشته‌باشند. درست‌است که پول‌های کهنه‌ای که سوزانده می‌شوند امکان بازیافت‌شدن دارند ولی این روش به صرفه‌جویی چشم‌گیر در مصرف منابع مهمی همچون زغال‌سنگ کمک می‌کند.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 24150 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: farnet.ir تاریخ خبر: 1393/09/25 تعداد مشاهده: 1432
کلید واژه ها: , , , , ,
سافت گذر